Σπύρος Οικονομάκης – Γιάννης Κωνσταντινάκος

GKL_0859Συνέντευξη στο
Νίκο Ι. Καρμοίρη
φωτογραφίες συνέντευξης:
Γιάννης Γκλέκας

Όταν έπεσε η πρόσκληση στα χέρια μου αποτέλεσε ένα ευχάριστο ξάφνιασμα. Κατόπιν ήρθε και το τηλεφώνημα. Και δεν ήταν μόνο το «σε περιμένουμε» που με έκανε να παρευρεθώ στην παρουσίασή τους, αλλά και η προσμονή για να δω επιτέλους – μετά από πολύ καιρό – μια αχτίδα δημιουργίας, κάτι νέο και διαφορετικό που συνέβαινε με αφετηρία τη Σπάρτη.

Με τον έναν γνωριζόμαστε χρόνια μιας και καταγόμαστε από τα ίδια χωριά. Τον άλλο τον θυμάμαι φυσιογνωμικά, όπως λένε, από το σχολείο. Ο λόγος για τους Γιάννη Κωνσταντινάκο και Σπύρο Οικονομάκη αντίστοιχα, δημιουργούς της τουριστικής εφαρμογής “Pocket Tour”.

O Σπύρος Οικονομάκης και ο Γιάννης Κωνσταντινάκος μας παρουσιάζουν την πρωτότυπη εφαρμογή τους και μας μιλάνε για τον τουρισμό, την πόλη μας, και τη φιλία σε μια συνέντευξη με έντονη νεανική φρεσκάδα.

Συνδεθείτε στο διαδίκτυο, ανοίξτε τα GPS και κάντε κλικ ΕΔΩ!
Ώρα για περιήγηση…

– Τι είναι το “Pocket Tour” και πως γεννήθηκε αυτή η ιδέα;
Γ.Κ.: Το “Pocket Tour” είναι μια νέα τουριστική εφαρμογή για έξυπνα κινητά, για smartphones όπως είναι στην καθομιλουμένη πιο γνωστά. Στόχος είναι η περιήγηση του χρήστη μέσα από την εφαρμογή στα αξιοθέατα της γύρω περιοχής βάσει της εκάστοτε τοποθεσίας του. Με αυτόν τον τρόπο ο χρήστης θα μπορέσει να βρει γύρω του ανά πάσα στιγμή και στην ακτίνα που επιθυμεί τα διαθέσιμα αξιοθέατα.
Σαν ιδέα ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2013 σε ένα μπαράκι της Σπάρτης. Ήμασταν αρκετά άτομα και συζητούσαμε, αναζητώντας έξυπνους τρόπους να αναδείξουμε την περιοχή μας. Όταν τελειώσαμε τις σπουδές μας οι πρώτες κουβέντες με παιδιά της ηλικίας μας ήταν πάντα να κάνουμε κάτι για την πόλη μας, την χώρα μας, για εμάς τους ίδιους.
     Επικεντρωθήκαμε στον τουρισμό της πόλης. Γιατί είναι κοινό μυστικό πως οι τουρίστες μετά την επίσκεψή τους στο Μυστρά εξαφανίζονται και δε μένουν στην πόλη. Το αρχικό μας θέμα ήταν, λοιπόν, να κρατήσουμε τον τουρισμό στην πόλη μας. Κι από την κουβέντα προέκυψε το “Pocket Tour”.
     Σ.Ο.: Αυτό που σκεφτήκαμε τότε να κάνουμε ήταν να φτιάξουμε μια εφαρμογή, με την οποία θα μπορεί ο κάθε τουρίστας εύκολα και γρήγορα να περιηγηθεί στα σημαντικά σημεία ενδιαφέροντος που αφορούν μία πόλη.
     Γ.Κ.: Εφόσον μπήκαμε στη διαδικασία να φτιάξουμε μια τέτοια εφαρμογή σκεφτήκαμε γιατί να την «εγκλωβίσουμε» στα στενά όρια της Σπάρτης και να μην διαπλατύνουμε στη Λακωνία και κατόπιν στην Ελλάδα;

– Πόσο εύκολο ήταν να υλοποιήσετε το εγχείρημά σας;
Σ.Ο.: Τεχνολογικά, ναι μεν ήτανε κάτι που έπρεπε να το φτιάξουμε από την αρχή, αλλά έγινε σχετικά γρήγορα. Το πιο μεγάλο και δυσκολότερο πρόβλημα ήταν και είναι η συλλογή των πληροφοριών, η οποία συνεχίζεται και είναι μία διαρκής διαδικασία. Ειδικά ο Γιάννης, που έχει επωμιστεί όλη τη δουλειά της συλλογής των πληροφοριών, εικόνων, σημείων στον χάρτη κ.τ.λ., πρέπει να ελέγχει διαρκώς την ορθότητα του πληροφοριακού όγκου και αυτό είναι ένα συνεχές «πρόβλημα».
     Γ.Κ.: Για αυτό υπάρχει και το κοινωνικό δίκτυο στην εφαρμογή, έτσι ώστε εάν ένας χρήστης διαβάσει κάτι που δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα να μπορεί να μας στείλει ένα e-mail με τις παρατηρήσεις του. Εμείς θα ελέγξουμε αυτό το σημείο αναζητώντας πληροφορίες κατευθείαν από τους αρμόδιους φορείς και αν όντως έχει γίνει λάθος θα το διορθώσουμε.
     Σ.Ο.: Σκοπός είναι να γίνεται πάντα έλεγχος κι αξιολόγηση των πληροφοριών ή κι ακόμη να μας προτείνουν σημεία, τα οποία δεν γνωρίζουμε ώστε να τα συμπεριλάβουμε στην εφαρμογή.
     Προφανώς και δεν έχουμε επισκεφτεί όλα τα μέρη. Η έρευνα έχει γίνει και διαδικτυακά, αναζητώντας πληροφορίες από επίσημες πηγές. Δεν γράφουμε πράγματα που βγάλαμε εμείς από το κεφάλι μας, γιατί προφανώς θα ήταν μη έγκυρες οι πληροφορίες.
     Γ.Κ.: Το θέμα είναι να χρησιμοποιήσουμε, και χρησιμοποιούμε, διαδικτυακούς τόπους της χώρας μας οι οποίοι είναι έγκυροι. Ουσιαστικά είμαστε ένας συλλέκτης πληροφοριών.
     Σ.Ο.: Στο μέλλον θα προσπαθήσουμε να αυτοματοποιήσουμε ένα μέρος της πληροφορίας. Η υλοποίηση μας πήρε κάποιο χρόνο γιατί, μέχρι να καταλήξουμε στη δομή της εφαρμογής και το σχεδιασμό της, πέρασαν διάφορα στάδια. Ξεκινήσαμε με ένα άλλο design, δεν μας άρεσε γιατί δεν ήταν πολύ χρηστικό το αλλάξαμε. Κατόπιν αν και το όνομα προέκυψε σχετικά εύκολα (σκεφτόμασταν το κινητό που βρίσκεται στην τσέπη μας και τον τουρισμό-ταξίδια), κάναμε μια ολόκληρη διαδικασία για να βρούμε το λογότυπό μας. Μελετήσαμε επίσης νομικά θέματα που προκύπτουν υλοποιώντας τέτοιου είδους προσπάθειες, κ.ά.

– Ποιο είναι το συγκριτικό του πλεονέκτημα έναντι άλλων παρόμοιων εφαρμογών;
     Σ.Ο.: Η ενιαία λύση είναι το πρώτο πλεονέκτημα…
     Γ.Κ.: …Ότι, δηλαδή, δεν αναγκάζεται ο ταξιδιώτης να κατεβάσει άλλη εφαρμογή για κάθε πόλη. Το “Pocket Tour” είναι μία εφαρμογή που ανά πάσα στιγμή εκεί που είσαι, μέσω της εκάστοτε τοποθεσίας σου, κάνεις αναζήτηση και σε ακτίνα έως 25 χλμ μπορείς να βρεις σημεία ενδιαφέροντος.
     Σ.Ο.: Στην εφαρμογή μας παρέχεται ολοκληρωμένη πληροφορία, πράγμα που δε συμβαίνει σε καμία άλλη ανάλογη εφαρμογή. Το “Pocket Tour” παρέχει τηλέφωνα, τιμή, ωράρια, εικόνα, συνολική περιγραφή κ.ο.κ. του εκάστοτε σημείου ενδιαφέροντος.
    Γ.Κ.: Επίσης το δεύτερο πλεονέκτημα είναι ότι η εφαρμογή μας διαφοροποιείται από άλλες λόγω του διαδραστικού της στοιχείου. Υπάρχει, δηλαδή, ένα κοινωνικό δίκτυο. Με την εγγραφή του ο χρήστης μπορεί να «ακολουθήσει» άλλους χρήστες παρακολουθώντας τις δραστηριότητές τους. Έτσι, λοιπόν, αλληλεπιδρούν οι χρήστες μεταξύ τους συζητώντας και ανταλλάσοντας απόψεις και σχόλια σχετικά με το σημείο που έχει ο καθένας επισκεφτεί. Στο προφίλ που δημιουργείς μπορείς επίσης να έχεις μια ανάμνηση από τα ταξίδια σου. Βρίσκεσαι, π.χ., στο χάρτη της Ελλάδας και μένουν αποτυπωμένα, καρφιτσωμένα τα σημεία που έχεις πάει κι έχεις κάνει check-in.
     Σ.Ο.: Η εφαρμογή έχοντας τη δυνατότητα του κοινωνικού δικτύου μπορεί, επίσης, να δημιουργήσει ένα ντόμινο επισκεψιμότητας κάποιου σημείου. Κάνοντας για παράδειγμα κάποιος φοβερά κι ενθουσιώδη σχόλια για το Άγαλμα του Λεωνίδα μπορεί να παρακινήσει ορισμένους άλλους ερχόμενοι στη Σπάρτη να επισκεφτούν οπωσδήποτε το συγκεκριμένο σημείο. Το κοινωνικό δίκτυο έχει τη δυναμική να δώσει το έναυσμα ώστε κάποιος να ακολουθήσει στην πραγματικότητα κάποιον άλλον.
    Γ.Κ.: Μπορεί και αντίστροφα να γράψει κάποιος «μην έρθετε στο τάδε σημείο για τους χ-ψ λόγους». Και αυτό είναι σωστό και ωφέλιμο γιατί θα εξαναγκαστεί ο υπεύθυνος του σημείου να ερευνήσει τους λόγους που δεν αρέσει στον επισκέπτη το σημείο ευθύνης του, προσπαθώντας να το βελτιώσει και να το κάνει καλύτερο.

– Εκτός από τους τουρίστες για ποιους άλλους μπορεί το “Pocket Tour” να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο;
Σ.Ο.: Πρώτα απ’ όλα η γνώμη του κόσμου μετράει και αυτό μας ενδιαφέρει. Δεν θέλουμε να πάει κάποιος σε ένα μνημείο και απλά να το δει ή να δει την περιγραφή και τέλος. Θέλουμε να μας πει αν ουσιαστικά αυτό που είδε ήταν πραγματικά αξιόλογο, αν η τιμή του ανταποκρίνεται σε ό,τι είδε, πως κρίνει την καθαριότητα κ.τ.λ. Όλα αυτά τα δεδομένα της γνώμης των χρηστών, μπορούν να αποτελέσει ένα εργαλείο για τους Δήμους, τις διάφορες υπηρεσίες, τον εκάστοτε υπεύθυνο του σημείου ενδιαφέροντος, ακόμα και για ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία, τα οποία θα μπορούσαν να εξάγουν αποτελέσματα, έτσι ώστε να μπορέσουν να βελτιώσουν τον τουρισμό είτε της ιδιωτικής επιχείρησης αυτόνομα είτε του ίδιου τους του δήμου και της περιοχής τους.
     Σκοπός είναι να μπορέσουν οι αρμόδιοι φορείς να μάθουν ότι υπάρχει η συγκεκριμένη εφαρμογή. Έτσι, αν καταλάβουν ότι από το “Pocket Tour” μπορούν να πάρουν πληροφορίες και δεδομένα που τους είναι χρήσιμα, θα κατανοήσουν ότι το εργαλείο αυτό που τους δίνουμε το χρειάζονται πραγματικά. Φανταζόμαστε πως αρκετοί θα έρθουν μόνοι τους να μας χτυπήσουν την πόρτα. Παρ’ όλ’ αυτά κι εμείς θα προσπαθήσουμε να το κυνηγήσουμε και να προσελκύσουμε ενδιαφερομένους ποικιλοτρόπως.

– Το ταξίδι ξεκίνησε με επίσημη πρώτη παρουσίαση στη Σπάρτη [25/4/15]. Ποια τα συναισθήματά σας;
Γ.Κ.: Θέλαμε να ξεκινήσει από την πόλη της Σπάρτης, γιατί εδώ έχουμε γεννηθεί, εδώ πήγαμε σχολείο και εδώ επιστρέψαμε μετά τις σπουδές μας. Συμμετείχαμε σαν ακροατές και θεατές σε διάφορες εκδηλώσεις, οι οποίες μας άρεσαν και θέλαμε κι εμείς να κάνουμε κάτι για αυτή την πόλη. Έτσι με αφετηρία την πόλη μας δημιουργήσαμε κάτι το οποίο περιλαμβάνει και την ίδια την πόλη! Στην παρουσίαση, μας προλόγισε ο κύριος Γιάννης Νάνος, καθηγητής μας από το σχολείο, πράγμα το οποίο ήταν σημαντικό για εμάς γιατί συνδέσαμε και τα μαθητικά μας χρόνια στο σχολείο με τα σημερινά χρόνια της δημιουργίας.
    Για τον Σπύρο το όλο concept ήταν ακριβώς πάνω σε αυτό που σπούδασε. Για έμενα δεν έχει και πολύ μεγάλη σχέση με τις σπουδές μου, αλλά λόγω της ενασχόλησής μου με συλλόγους και διάφορους φορείς του Δήμου, έχω ασχοληθεί με τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Ήταν η κατάλληλη συγκυρία να ξεκινήσει από εδώ όλο αυτό, γιατί «κλείδωσε» υπέροχα: Σπάρτη, τόπος καταγωγής, μεγάλη ιστορία˙ όλα συνηγορούσαν ότι έπρεπε να ξεκινήσει από εδώ το «ταξίδι» μας και ευχαριστηθήκαμε που ξεκινήσαμε από εδώ, γιατί μας αρέσει η πόλη μας!
    Σ.Ο.: Το πρώτο ερώτημα της κουβέντας, από την οποία και ξεκίνησε η ιδέα του “Pocket Tour”, ήταν πως θα γίνει πόλος έλξης η πόλη της Σπάρτης. Άρα, η αφετηρία μας ήταν εδώ και σταδιακά επεκταθήκαμε σε όλη την Ελλάδα.
    Γ.Κ.: Όταν έμενα στην Αθήνα κι έλεγα από πού ήμουν όλοι θαύμαζαν τη Σπάρτη. Την ήξεραν για την ιστορία της, αλλά έως εκεί. Κι εγώ δεν είχα κάτι παραπάνω να τους πω. Τώρα, δημιουργήσαμε με το Σπύρο ένα πράγμα που μπορεί να τους «πει» τα πάντα και για την πόλη μας, αλλά και για κάθε πόλη στην Ελλάδα.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

– Ποιας ανταπόκρισης έχει τύχει το “Pocket Tour”έως τώρα και πως σκοπεύετε να το κοινοποιήσετε στο ευρύ κοινό;
    Σ.Ο.: Στο facebook αυτές τις τελευταίες μέρες είχαμε μια κλιμακώμενη ενδυνάμωση. Φτάσαμε περίπου τα 400 likes πολύ σύντομα, που σημαίνει ότι είναι ένα καλό νούμερο για αρχή. Όσον αφορά την ίδια την εφαρμογή στο διάστημα της πρώτης μίας με μιάμισης ημέρας είχε ήδη 150 περίπου χρήστες να την χρησιμοποιούν και αυτό είναι ενθαρρυντικό για το ξεκίνημα.
    Η προώθηση της εφαρμογής μας θα συνεχίσει να γίνεται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Π.χ., θα κάνουμε μία καμπάνια μέσω του facebook. Έχουμε επικοινωνήσει, επίσης, και με κάποιες γνωστές ιστοσελίδες είτε για να ενημερώσουμε με την εφαρμογή, είτε για να την προβάλλουν μέσω κάποιου μικρού αφιερώματος. Χρειάζεται marketing και προώθηση, αλλά για αρχή θέλουμε να κάνουμε μικρά βήματα ώστε να αρχίσει να προωθείται ποιοτικά και σταδιακά να ανεβαίνει η διάδοση του “Pocket Tour”. Στόχος είναι να το πάρουν εκείνοι που θέλουν πραγματικά να το χρησιμοποιήσουν, αλλά και εμείς να μπορέσουμε να διορθώσουμε και να βελτιώσουμε τυχόν λάθη ή τεχνολογικά θέματα που μπορεί να προκύψουν.
    Γ.Κ.: Το κοινό της Σπάρτη είναι ένα καλό ξεκίνημα για να αρχίσουμε να τεστάρουμε κι εμείς την εφαρμογή μας. Να δούμε, δηλαδή, πως ουσιαστικά δουλεύει. Πρέπει να έχουμε χρήστες, για να χρησιμοποιούν την εφαρμογή και να λαμβάνουμε εμείς τα δεδομένα, ώστε η εξαγωγή τους να γίνει χρήσιμη για το Δήμο, το Νομό κτλ.
    Σ.Ο.: Σίγουρα, για εμάς θα είναι ένα δυνατό promotion το γεγονός πως θα την χρησιμοποιήσει ο Δήμος Σπάρτης. Γιατί αν ο Δήμος μείνει ευχαριστημένος από την εφαρμογή μας, τότε μπορεί να ακολουθήσει και ένας άλλος δήμος, κ.ο.κ. Να επισημάνουμε, ότι μόνο για τον Δήμο της Σπάρτης, μιας και καταγόμαστε από εδώ, το “Pocket Tour” θα είναι εντελώς δωρεάν, για άλλους ενδιαφερόμενους φορείς θα υπάρχει ένα πολύ μικρό οικονομικό κόστος, για να έχουμε κι εμείς τη δύναμη να συνεχίζουμε αυτό που κάνουμε.

– Η δύναμη της φιλίας σας έδωσε επιπλέον δύναμη να ξεπεράσετε δυσκολίες που ενδεχομένως προέκυψαν;
Γ.Κ.: Με τον Σπύρο γνωριζόμαστε από το δημοτικό. Από την αρχή της φιλίας μας ποτέ δεν είχαμε κόντρες. Πραγματικά ποτέ! Δεν μπορώ να θυμηθώ μια στιγμή καβγά…
     Σ.Ο.: Ούτε εγώ! (σ.σ. γέλια)
     Γ.Κ.: Λειτουργούμε στις ίδιες συχνότητες! Σκεφτόμαστε τα ίδια πράγματα ή όταν λέει μια διαφορετική ιδέα ο ένας από τον άλλον την ακούμε, την σεβόμαστε και την κουβεντιάζουμε…
     Σ.Ο.: Υπάρχει ένας υγιής διάλογος. Αν πω κάτι στο Γιάννη και, για παράδειγμα, δεν του αρέσει θα πει «δεν μου αρέσει» και θα κουβεντιάσουμε. Δεν θα πει «Οk. Καλό είναι» και θα κάνει το δικό του! Στη φιλία μας έχει παίξει σημαντικό ρόλο ότι υπάρχει ένας άνθρωπος που μπορείς να πεις δυο κουβέντες και να συνεννοηθείς!
     Γ.Κ.: Είναι σημαντικό ότι δυο άνθρωποι μπορούν να συνεννοηθούνε. Γενικότερα, όμως, η φιλία είναι σημαντική για εμάς. Φάνηκε και στην παρουσίαση της εφαρμογής μας, όπου οι φίλοι μας ήρθαν και μας στήριξαν και τους ευχαριστούμε πολύ για αυτό.
     Σ.Ο.: Μας στηρίζουν διαρκώς και, μάλιστα, μας έδωσαν και την ώθηση να συνεχίσουμε και να βγάλουμε την εφαρμογή στο κοινό, γιατί υπήρξε ένα διάστημα που το όλο θέμα είχε κολλήσει.

– Άρα οι παρέες μπορούν να γράψουν ιστορία, όπως λέγεται;
Γ.Κ.: Σίγουρα και έτσι πρέπει να γίνεται. Βρισκόμαστε σε δύσκολη περίοδο και σαν χώρα και σαν κοινωνία. Και με τέτοιου είδους ενασχολήσεις όχι μόνο ξεφεύγεις, αλλά δίνεις και το έναυσμα σε άλλους ανθρώπους και σε άλλες παρέες να πουν ότι «Ναι!», μπορούνε να κάνουνε κάτι.
    Σ.Ο.: Βλέποντας εμάς τους δύο μπορούν να πουν «Ορίστε, δυο φίλοι έκαναν κάτι κι αφού μπορούν αυτοί γιατί να μην μπορούμε κι εμείς;». Ίσως είναι ένα κίνητρο για να ξεκινήσει κάτι μεγαλύτερο.

– Το εγχείρημά σας αποτελεί μία όαση στη μιζέρια της κρίσης. Τι έχετε να πείτε σε συνομηλίκους μας, τόσο σε εκείνους που έχουν κάποιο όραμα και διστάζουν, όσο και σε εκείνους που αναζητούν το όραμά τους;
Σ.Ο.: Αν κάποιος έχει ένα όραμα να απευθυνθεί και να συζητήσει με ανθρώπους του κλάδου που θέλει να ασχοληθεί και σιγά σιγά να αρχίσει να το υλοποιεί. Κι αν είναι πράγματα που δεν μπορεί ο ίδιος να κάνει μόνος του, ας ψάξει να βρει τα άτομα με τα οποία θα συνεργαστεί και θα τον βοηθήσουν να προχωρήσει. Μέσα από τη συνεργασία μπορούμε να δημιουργήσουμε ωραία και μεγάλα πράγματα. Μπορεί να κάνουμε 10.000 πράγματα, έστω ότι τα 1.000 να είναι καλά, πάλι κερδισμένοι θα είμαστε! Σήμερα, στην περίοδο της κρίσης υπάρχουν πάρα πολλές ιδέες, το θέμα είναι να αναζητήσουμε τους τρόπους για να τις πραγματοποιήσουμε.
     Εμείς οι δύο είμαστε δυο άνθρωποι από δυο διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους. Και είναι σημαντικό ότι στην εποχή της μίζερης αυτής κρίσης καταφέραμε να ενώσουμε το κοινό μας όραμα κα να δημιουργήσουμε κάτι.

– Η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι ένα βήμα πιο μπροστά από την κρατική; Η πρώτη μπορεί να βοηθήσει και να ενισχύσει τη δεύτερη και κατά πόσο εκείνη δέχεται χείρες βοηθείας;
Σ.Ο.: Φάνηκε στην παρουσίασή μας πως ο Δήμος αγκάλιασε το εγχείρημά μας. Κι ο ίδιος ο Δήμαρχος είπε να δούμε πως μπορούμε να εμπλουτίσουμε την εφαρμογή μας και με περισσότερα στοιχεία και στατιστικά για την περιοχή μας. Το πρώτο δείγμα είναι θετικό, όμως γενικότερα θα φανεί στην πορεία ποια είναι η βούληση της κρατικής μηχανής σε κάθε επίπεδο και είδος φορέων… Γιατί, όμως, να μην θέλει ένας δήμος ή ένα κράτος να ενεργοποιηθεί και να χρησιμοποιήσει τους πολίτες που θέλουν να προσφέρουν;

– Εντοπίζετε έλλειμμα τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή μας και πώς θεωρείτε πως μπορεί να μειωθεί;
Γ.Κ.: Αυτό πρέπει να γίνει από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους. Δηλαδή οι δήμοι, οι φορείς, οι επιχειρήσεις κ.λ.π. πρέπει να κινηθούν προς την κατεύθυνση της μείωσης του ελλείμματος που παρατηρείται. Εμείς, για παράδειγμα, ως ομάδα “Pocket Tour” μπορούμε να τους δίνουμε τα δεδομένα που θα προκύπτουν από τη χρήση της εφαρμογής μας. Μπορεί ενδεχομένως κάποιος αναζητώντας τις τιμές των δεδομένων – με βάση τη ζήτηση, την επισκεψιμότητα, το είδος τουρισμού κ.ο.κ. ενός σημείου – να αποφασίσει να επενδύσει στο χ-ψ σημείο.

– Τα τοπικά προϊόντα έχουν θέση στο “Pocket Tour”;
Σ.Ο.: Αρχικά την ιδέα των τοπικών προϊόντων δεν την είχαμε, αλλά σταδιακά γεννήθηκε. Όταν ξεκινήσαμε να δείχνουμε την εφαρμογή σε κάποιους φίλους υπήρξαν ορισμένοι που ρώτησαν το Γιάννη πως μπορούν μέσω της εφαρμογής να διαφημίσουν τα προϊόντα τους. Έτσι προέκυψε η ανάγκη η εφαρμογή μας να ασχοληθεί και με τα τοπικά προϊόντα σιγά σιγά στο μέλλον. Σήμερα, είμαστε στο στάδιο που επεξεργαζόμαστε το πως αυτό θα γίνει.

– Ο χρήστης του “Pocket Tour” έως ποιας εμβέλειας πληροφορίες μπορεί να λάβει από το σημείο που βρίσκεται;
Γ.Κ.: Στόχος είναι ο χρήστης να περιηγείται γύρω από την περιοχή στην οποία βρίσκεται. Η εφαρμογή εντοπίζει χώρους ενδιαφέροντος σε ακτίνα 25 χιλιομέτρων.
    Σ.Ο.: Έχουμε επίσης βάλει τον «κανόνα» των 500 μέτρων, ώστε να πρέπει να είναι κανείς αρκετά κοντά στο σημείο που θέλει να κάνει check-in, να σχολιάσει ή να βαθμολογήσει. Σκοπός αυτού του «κανόνα» είναι να βρίσκεται πράγματι ο χρήστης στο σημείο ενδιαφέροντος και οι πληροφορίες που δίνει να είναι πραγματικές, ώστε να μην μπορεί κάποιος σκόπιμα να παραπληροφορεί.

– Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας όσον αφορά την εφαρμογή;
Γ.Κ.: Αρχικός μας στόχος είναι να ολοκληρωθεί η συλλογή πληροφοριών για την Ελλάδα. Σήμερα έχουμε ολοκληρώσει περίπου το 70-75% της χώρας. Εφόσον τελειώσουμε με την χώρα μας θα ασχοληθούμε και με άλλες χώρες διευρύνοντας το εγχείρημά μας.
     Σ.Ο.: Σύμφωνα με στατιστικά και με μία έρευνα που έχουμε κάνει αποφασίσαμε οι χώρες με τις οποίες θα ασχοληθούμε στη συνέχεια να είναι η Ολλανδία και η Ιταλία. Έχουμε αρκετούς στόχους όσον αφορά την εφαρμογή, η οποία θα εξελίσσεται και θα εμπλουτίζεται διαρκώς, για αυτό έχουμε φτιάξει μία μάδα που αποτελείται επίσης από τους Στέλιο Χαρμπαλή, Σίμο Μικελάτο και Νατάσα Σκρουμπέλου. Κι όσο θα διευρύνεται η εφαρμογή ελπίζουμε να διευρύνεται και η ομάδα μας.
Ωστόσο, όσον αφορά τους πιο άμεσους στόχους μας, προέχουν η ολοκλήρωση των πληροφοριών της χώρα και ταυτόχρονα η συνεργασία με το Δήμο Σπάρτης, ώστε να παραδώσουμε την πλατφόρμα εξαγωγής των δεδομένων.

– Οι ενδιαφερόμενοι που μπορούν να βρουν το “Pocket Tour”;
Γ.Κ.: Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη δωρεάν στο Google Play για συσκευές Android, δηλαδή smartphones και tablets. Αναζητώντας την θα γράψετε “Pocket Tour” ως μία λέξη (PocketTour) με αγγλικούς χαρακτήρες. Έτσι θα την βρείτε εύκολα, θα την κατεβάσετε και θα την εγκαταστήσετε. Ακόμη μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μας www.pocket-tour.com ή να μας ακολουθήσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter), όπου και θα βρείτε κάθε επιπρόσθετη πληροφορία που χρειάζεστε.

Σχολιάστε